Vanlige spørsmål

Opptak

Hvordan laster jeg opp opptaket mitt på hjemmesiden deres?

Etter at du har tulleringt og aktivt valgt å spille det inn, finnes opptaket tilgjengelig inne på din profilside. Hvis du klikker på jordkloden, vil opptaket bli offentlig tilgjengelig og vises på topplisten.

Spørsmål for deg som ringer

Hva skjer hvis jeg ikke kommer frem?

Hvis vennen din ikke svarer vil du komme til mobilsvar, og hvis dette er spilt inn blir det jo ikke en morsom skøyerstrek i det hele tatt. Da kan du trykke på # for å avslutte og gå tilbake, og forsøke et annet telefonnummer å tulle med. Selv om du ikke kommer frem vil samtalen din koste penger. Vi kan ikke stå ansvarlig for om vennene dine svarer eller ikke, og kan ikke ta imot reklamasjoner på samtaler av den grunn.

Hva koster det å ringe?

Våre tulleoppringinger koster 14 kr/min. Hvis du ringer inn til tjenesten og legger på røret innen 10 sekunder, koster det ingenting. Hver gang du ringer inn vil du høre en stemme som sier ”Denne samtalen koster 14 kr/min”.

Hvorfor kunne de ikke høre noe?

Du styrer selv skøyerstreken ved å trykke på knappene 1 til 9 på telefonen din. Hvilke setninger som spilles av ser du på gjeldende side for den enkelte skøyerstreken. Hvis du trykker på knappene og vennen din fortsatt har problemer med å høre setningene du forsøker å spille, kan det hende at vennen din har dårlig forbindelse eller at det finnes et annet teknisk problem som ligger utenfor vår kontroll. Tjenesten ringer vennene dine via det vanlige telefonnettet. Av og til kan det hende at vennen din har dårlig forbindelse, eller at det oppstår andre feil i operatørens nett og samtalekoblinger som gjør at samtalen ikke fungerer - akkurat som for andre telefonsamtaler. Dessverre er ikke dette noe vi kan påvirke, men prøv å ringe om igjen og håp at det går bedre.

Hvorfor går det ikke å ringe telefonnummeret til Lurofon.no?

Telefonabonnementet ditt må være godkjent for å ringe betalingssamtaler. Det er operatøren din som bestemmer om det er mulig eller ikke. Hvis det er slik vil du høre en melding som sier at abonnementet ditt er sperret for betalingssamtaler, eller et opptattsignal. Bruk da en annen telefon for å ringe til Lurofon.no.

Kan mottakeren av tulleoppringingen få vite at det er jeg som ringer?

Under samtalen vil telefonnummeret det ringes fra bli registrert somHemmelig Telefonnummer. Etter samtalen kan vi derimot etter anmodning fra mottaker, overlevere opplysninger til mottakeren om hvem som har utført tulleoppringingen. Dette for å forhindre at tjenesten brukes på en ikke ønskelig måte. Dessuten blir ikke tulleoppringingen morsommere bare fordi mottakene etterpå ikke får vite hvem som har utført tulleoppringingen!

Hva vil det stå på telefonregningen min?

På din telefonfaktura vil det stå ”Tilf AB” for samtalene som er utført tilLurofon.no. Hver samtale spesifiseres for seg med eksakt kostnad for hver samtale.

Hvorfor kan jeg ikke ringe om natten?

Hovedårsaken er at vi ønsker å tilby en tjeneste som er morsom for alle parter – både for den som ringer og den som blir oppringt. Å bli oppringt om natten minsker sjansen for at den som blir oppringt setter like stor pris på skøyerstreken som om dagen. Derfor er tjenesten sperret mellom 00 og 06 hver dag.

Spørsmål for deg som er blitt oppringt.

Jeg er blitt oppringt av noen som bruker tjenesten deres og vil vite hvem som ringte meg. Er det mulig?

Ja, send oss en e-post og oppgi telefonnummeret ditt samt tidspunkt og dato for tulleoppringingen, så vil vi forsøke å hente frem informasjon om hvem som tulleringte til deg.

Jeg ønsker ikke å bli oppringt av noen som bruker tjenesten deres. Kan man sperre?

Ja, det er mulig. Kontakt oss og oppgi telefonnummeret ditt som du ønsker å sperre, så fikser vi det!

Annet

Misbruk av tjenesten

Opplever du at noen misbruker tjenesten for å trakassere andre? Vi tar saken på alvor og kan sperre denne personen fra tjenesten. Kontakt oss og oppgi telefonnummeret ditt som du ønsker å sperre, så fikser vi det!

Andre spørsmål?

Lurer du fortsatt på noe? Nøl da ikke med å kontakte support.